Nyújtás, az elhanyagolt barát

 Ha testedzésről van szó sok minden felmerül bennünk. Kardió edzés, erő edzés, alakformálás és akár a gyógytorna, de a nyújtás önmagában lényegtelennek tűnik. Pedig nem az.
Mégis mi értelme van?
  • Segít helyreállítani a mobilitásunkat. Mondjuk meg tudod mosni kényelmesen a hátad, és nem nyíllal a csípődbe éles fájdalom egy nem egészen átgondolt mozdulatnál.
  • Erősíti a mély izmokat. Stabilabb leszel.
  • Igen, edzettebb is. Nem egy vendég küzdött izomlázzal egy extrém nyújtás óra után.
  • És persze az edzéseken ügyesebb leszel, hiszen nem korlátoz semmi a jól kivitelezett gyakorlatban.
Azt már látjuk, hogy a nyújtás fontos, de valójában nem is olyan egyszerű, mint amilyennek tűnik, ha az lenne sokkal több álló spárgás szelfi keringene a neten…
De most elárulom mi a titka. Nincs erőlködés!
Ha hirtelen kedvet kaptál a nyújtáshoz, mert mondjuk megpróbáltad elérni a lábujjad nyújtott lábbal és nem mentt, esetleg csak a jobb kezeddel éred el a lapockád, íme a trükk.
Légzés és nyugalom.
– Első körben helyezkedj el kényelmesen, és nyugtasd meg az arcod. Ha láttál már jógás képet, mindenki kisimult. Ez nem photoshop és ők nem tökéletesek, csak ismerik a nyújtás szabályait. A mimikád nagyban befolyásolja a lelki állapotod, az izmaidat.
– Ne rángatózz. Néhány finom bemozgatás nem árt, de nincs cibálás, tépés!
– Végy egy mély levegőt és nyújtózz a kívánt cél felé kilégzés közben. Majd állapodj meg kicsit, és így lassan-apránként haladj előre.
Garantáltan nincs sérülés, és persze az eredmény is látványos lesz, de azért nem árt némi rendszerességet is belevinni, sajnos 2-3 buzgó alkalom még nem hozza meg a kívánt eredményt.
Az eredeti cikk elérhető: http://www.ingridfitness.hu/hir/58