Szuper szendvicsek

A szendvicseket mindenki imádja, kortól és nemtől függetlenül. Hosszú útra, sok ideig tartó ügyintézéshez nem is indulunk el nélküle. Ezzel a cikkel elsősorban a suliba indulóknak és szüleiknek szeretnék ötleteket adni, de persze bárki elkészítheti ezeket a finomságokat.

A szendvics „feltalálása” a 18. századra tehető, és a hagyományok szerint Sandwich grófról kapta a nevét. Két kenyér közé rakhatunk bármit. Csak a fantáziánk szabhat határt.

Kezdjük az alapoknál: Kenyér.

Ha az egészséges táplálkozás érdekel minket, és teszünk is azért, hogy egészségesek maradjunk, akkor tudjuk, hogy egyáltalán nem mindegy, hogy mit eszünk. A teljeskiőrlésű lisztből készült kenyerek magas rosttartalmuknak, vitamin-és ásványianyag tartalmuknak köszönhetően hozzájárulnak egészségünk, fittségünk megtartásához. Hosszan tartó energiát biztosítanak, amire egy suliba járó gyermeknek, bizony nagy szüksége van.Mindenképp válasszunk minőségi, biztosan megfelelő lisztekből készült pékterméket. Ne fizessünk a színezékért! Választhatunk magvas termékeket is, ha nincs súlyproblémája a gyereknek. Váltogassuk a fajtákat, hogy ne legyen unalmas (például magvas kifli, korpás zsemle, teljeskiőrlésű kenyér stb.).

Figyeljünk a kenőanyag változatosságára is! Egyik nap legyen margarin, utána sajtkrém, halkrém, kőrözött stb. A felvágottakat ugyanígy variálhatjuk, nem is beszélve a zöldségekről. Még hogy a szendvicsek egyhangúak!

Kreatív szendvicsötletekért kattintson ide>>

 

Kovács Judit
dietetikus