Újévi fogadalom: Idén lefogyok!

Az újév kezdete a legtöbb embernél vízválasztó időpont. Éjfélkor megfogadunk valamit, hogy idén igenis jobban csináljuk, mint tavaly. Tavaly feladtad a diétát az első családi ebédnél? Netán kibírtad a wellness hétvégéig, ahol a svédasztal kísértett meg? Idén legyen másképp! Ne hagyd, hogy egy-két akadály kifogjon rajtad! A célod elérhető, ha nem adod fel útközben. Most segítek Neked néhány jó tanáccsal, ötlettel, hogy könnyebben menjen.

A kezdeti lendületet fenntartani a legnehezebb. Ne hidd, hogy valaha is úgy tudsz diétázni, hogy nem lesznek buktatók. Mindig lesznek! De téged ez nem téríthet el a célodtól. Tudom, hogy a mínuszokban nehéz magadat elképzelni bikiniben, de a strandnyitás nincs is olyan messze. Ha most belefogsz, változtatsz, és nem adod fel, akkor a bikiniszezonig csodákat tehetsz az alakoddal.

Először is, a legfontosabb tanács: Mindig kis célokat tűzz ki! Például a következő hónap elejéig lefogyok 3 kg-ot. Ezt könnyebb elérned, könnyebb a motivációdat fenntartanod, mintha azt mondanád, hogy április végéig 10 kg-mal szeretnék soványabb lenni. Ha megvan a 3 kg, jöhet a következő 2-3, és így tovább.

Azt is megteheted, hogy jól látható helyre kiragasztod azt a fotódat, ahol úgy érzed, jól néztél ki. Ez motivál. Ha nincs ilyen képed, akkor keress egy sztárról, egy olyan nőről képet, akinek az alakjával elégedett lennél. Nyomtasd ki, és tedd jól látható helyre. Nem lenne baj, ha ez a kép a konyhába, a kísértéseid fő helyszínére kerülne, hogy ha elgyengülnél, a célod látványa mindig erőt adjon.

Lehet, úgy érzed, ezek apró momentumok, amiket javasolok, és nem ezeken múlik a diétád sikere, de ha belegondolsz, hogy eddig milyen apró dolgokon buktál meg, akkor talán beláthatod, hogy minden kicsinek tűnő momentum számíthat, és dönthet arról, hogy idén másképp lesz-e? Idén bombázó leszel a strandon? Naná! Éppen ennek elérésében próbállak segíteni. 🙂

A diéta mellett van még egy fontos dolog, amiről nem felejtkezhetsz el. Ez pedig a mozgás. Tornázhatsz otthon, fitnesz klubban, parkban, bárhol, ahol számodra ideális, csak ne feledd, nincs kifogás! Ha esetleg elmarad az órád a teremben, valamiért nem érsz oda, akkor otthoni tornával helyettesítsd. Heti 3×1 óra lenne az ideális. Ennél többet természetesen mozoghatsz, de alább ne add!
Az az igazság, hogy mozgás nélkül is le lehet fogyni, csak kicsit nehezebb, viszont az alakod nem biztos, hogy szép lesz. A mozgás nélküli fogyás átka a lógó bőr, a „plöttyedt” fenék stb. Lehetsz vékony, de te szép és szexi akarsz lenni! Akkor pedig tessék mozogni! “Nincs időd”, az nem kifogás. Ha csak 20 perced van, akkor tornázz 20 percet. Az sem elfecsérelt idő. Majd máskor többet csinálsz.

Az édességek elfeledtetésének remek eszköze, ha várunk 10 percet a roham kezdetétől. Addigra a vágy kissé csillapodik, amin már könnyűszerrel átvészeli magát az egyébként tudatos fogyókúrázó.

Sokszor tapasztalom, hogy a fogyni vágyók hiába tartják be a diéták előírásait, arra már nem jut elég figyelem, hogy a megfelelő folyadékbevitelről is gondoskodjanak. Pedig az éhségérzet nagyon sokszor csupán szomjúság, amit nem jól értelmezünk. A méreganyagok is csak úgy tudnak távozni a szervezetből, ha elegendő folyadékot fogyasztunk, ami meleg időben akár 3 litert is jelenthet. A megfelelő folyadékbevitel az anyagcserét is fokozza, tehát egyre több kalóriát használ fel a szervezetünk a saját tevékenységeihez, ami által a fogyás üteme is felgyorsulhat. A víz a gyomorba kerülve telítettség érzetét kelti, így ha elegendőt iszunk, valószínűleg kevesebb ételt fogunk kívánni, vagy valószínűsíthetően nem leszünk éhesek.

Nem tesz jót a lelkünknek, ha állandóan a mérlegen álldogálunk, várva a fogyást. A súlyunk egy nap folyamán is változik, nem beszélve a nők súlyát nagymértékben alakító menstruációs ciklusról. Csak heti 2 alkalommal mérjük a súlyunkat, reggel, lehetőleg a toalett meglátogatása után és ne essünk kétségbe, ha nem ment lentebb a mutató vagy még nőtt is, hiszen a súlyunkat elég sok minden befolyásolja, ezt vegyünk figyelembe.

És a legfontosabb, hogy legyünk kitartóak, és türelmesek. Ha becsúszott egy falat csoki, ne adjuk fel, folytassuk még lelkesebben!

Kívánok sikeres évet és megvalósult álmokat minden kedves olvasónak az idei évre!

 

Kovács Judit
dietetikus